Konstrukcja ustroju nośnego mostu przez dolinę rzeki Omaza

W roku 1998 Mostostal Chojnice wykonał i dostarczył konstrukcje stalowe mostu w ciągu drogi ekspresowej S22 nad doliną rzeki Omazy. Obiekt ten jest pierwszym odbudowanym mostem w ramach planu wskrzeszenia połączenia autostradowego Elbląga z Kaliningradem (dawnym Królewcem). W celu uniknięcia trudności z usunięciem uszkodzonych w wyniku działań wojennych filarów starego mostu, nowy obiekt wybudowano tuż obok.
Most o długości 223,2 m i szerokości 12,14 m ważył 362 tony.
Konstrukcja główna mostu składa się ze spawanych blachownic i poprzecznic o przekroju dwuteowym.
Montaż próbny odbył się na warsztacie celem sprawdzenia połączeń pomiędzy dźwigarami głównymi i belkami poprzecznymi. Zabezpieczenie antykorozyjne mostu obejmowało metalizację wykonaną na terenie wytwórni oraz malowanie doszczelniające.

Most nad doliną Omazy Most nad doliną Omazy
Most nad doliną Omazy Most nad doliną Omazy

© Mostostal Chojnice SA, 2006, projekt i realizacja Q7